Na de lockdown wacht de volgende aanval op onze kinderen – wat kunnen we doen?

door | 6 feb 2021 | COVID-19 ziekte

“Met name kinderen hebben het zwaar in deze dagen; ze worden achter het beeldscherm gezet om lessen te volgen, kunnen bijna nergens naar toe. Niet naar vriendjes, geen knuffel voor opa en oma, geen verjaardagsfeestjes, geen bezoekje aan de speelgoedwinkel. Afgelopen weekend logeerde onze kleindochter bij ons. Hoe vrolijk ze altijd was, is ze nu wat angstig en timide. Ze vindt er helemaal niets meer aan zo. Droomde naar en vertelde me dat het allemaal nog erger gaat worden, dat had ze gezien in haar droom. Kind, wat heb ik met je te doen…”1

De gekte van deze tijd gaat helaas niet voorbij aan kinderen. Ook op het lagere schoolonderwijs doen de ‘corona-maatregelen’ hun destructieve werk. Wat kunnen ouders doen? In dit artikel vindt u linken naar voorbeeldbrieven en hopelijk de inspiratie voor de volgende stap die nodig is om onze kinderen te beschermen.

 

 

Scholen weer open is einde probleem?

 
Na de lockdown staat de volgende aanval op onze kinderen te wachten. De scholen gaan weer open, maar de mondkapjes worden “aangeboden” evenals de testen. (en straks de vaccins). Als een kind in de klas positief is getest, dan moet de hele klas in quarantaine. Het psychologische effect daarvan laat zich raden.2 Wat is eigenlijk de noodzaak van de maatregelen in het lager onderwijs?

 

Dragen gezonde kinderen bij aan de verspreiding van COVID-19?

Zolang ze gezond zijn dragen kinderen niet bij aan de verspreiding van COVID-19, ook al zijn ze “positief getest”. En dit geldt trouwens ook voor volwassenen.

Dr. Clare Craig, een patholoog, en haar collega Dr. Jonathan Engler hebben gezocht naar het wetenschappelijke bewijs achter de bewering dat Covid-19 kan worden overgedragen door asymptomatische (positief geteste, maar niet zieke) personen. Het blijkt niet te bestaan.

“Het destructieve ‘Lock down-beleid’ en het op grote schaal afnemen van testen is gebaseerd op grond van de veronderstelling dat asymptomatische overdracht een reëel risico vormt. Gezien de schadelijke neveneffecten van een dergelijk beleid zou het voorzorgsbeginsel ertoe moeten leiden dat er een zeer hoge bewijsdrempel voor asymptomatische overdracht is vastgesteld. Het enige woord dat kan worden gebruikt om de kwaliteit van het bewijs hiervoor te beschrijven is ‘bedroevend’.”3

 

Hoe groot is de kans dat kinderen ernstig ziek worden?

Kinderen worden minder ernstig ziek en hoeven bijna nooit opgenomen te worden in het ziekenhuis vanwege COVID-19.4

 

Hoe groot is de kans dat kinderen overlijden aan COVID-19?

Nul.5

 
De negatieve effecten van de maatregelen op de sociale, psychologische en zelfs lichamelijke ontwikkeling van het kind zijn echter groot. Hebben we straks met een getraumatiseerde generatie, die moeite heeft met het vertrouwen van andere mensen (iedereen is een bedreiging hebben ze immers geleerd toen ze jong waren), en het aangaan van (lichamelijke) contacten?

 

 

Waar ligt uw grens?

Juriste Isa Kriens verwoordt het heel mooi – genoeg is genoeg, we dienen ons te verbinden en te gaan staan voor een normale ontwikkeling van onze kinderen.
 

 

 
Recentelijk hoorde ik van een moeder die een App is gestart van ouders die het niet eens zijn met de maatregelen op de basisschool van hun kind. Binnen twee dagen stroomde er 48 mensen de App binnen.

 

 

Informeer uzelf en deel informatie

 
Het delen van informatie en leggen van contacten is nu cruciaal. Het idee dat de Covid-maatregelen tijdelijk zouden zijn begint gelukkig bij veel mensen te vervagen. De tekenen aan de wand dat de beperkingen, de dwang en de controle alleen maar erger gaan worden de komende jaren zijn overduidelijk aanwezig.

 

Is de schoolleiding goed geïnformeerd?

In de meeste gevallen niet. De school volgt het beleid – en gaat daarmee alle verantwoordelijkheid uit de weg. Een ouder stuurde me de brief die ze had gestuurd aan de schoolleiding van de lagere school die haar kinderen bezoeken:

“In de bijlage een motie ingediend door Marijnissen, Ploumen en Klaver voor extra coronamaatregelen op basisscholen, zodat ze ‘veilig’ weer open kunnen. Ze noemen de anderhalve meter en mondkapjes als de leerlingen niet op hun stoel zitten. Dit is psychische en fysieke kindermishandeling en kan ik als ouder niet toestaan. Kinderen hebben geen barst te maken met dit hele virus en al hadden ze dat wel, dan is dat geen excuus voor kindermishandeling, want dat is wat dit is. Ze zijn totaal gestoord geworden in Den Haag. Ik ga ervan uit dat jullie als team van (naam school) hier niet in mee zullen gaan, mochten ze het lef hebben dit proberen op te leggen.”

Dit was het antwoord:

“Vanzelfsprekend blijven we net zoals jij op (naam school) de verdere ontwikkelingen volgen. We laten ons hierbij leiden door de richtlijnen van onze regering en de adviezen van deskundigen uit betrouwbare bronnen, zoals RIVM en GGD.”

De kloof is steeds moeilijker te overbruggen. Het begint met welke informatie dient als bron voor een bepaald standpunt: de media, het RIVM of wat men zelf ervaart en om zich heen ziet gebeuren, in combinatie met het alternatieve mediacircuit op het internet.

 

Weet de school waar uw grens ligt?

Scholen zouden gevoelig dienen te zijn voor het welzijn van hun leerlingen. Laat de school weten wat het effect is van de maatregelen die zij ondersteunen op uw kind. Voorzie hen van de informatie die u heeft gevonden op het internet waaruit blijkt dat er geen wetenschappelijke onderbouwing is voor het ‘Covid-beleid’. En laat weten waar uw grens ligt.

 
De volgende brieven kunnen u misschien inspireren om de schoolleiding te schrijven:

Concept 1. Ik, ouder van kind bij u op school, stuur u alvast een brief dat ik niet instem met testen en vaccineren.

Brief 1 – Brief schooldirectie sneltesten en andere coronamaatregelen [download hier]
Brief 2 – Protestbrieven testen [download hier]
Brief 3 – Verklaring geen toestemming testen, vaccineren en gegevensuitwisseling [download hier]

 
Concept 2. Ik, ouder van een kind bij u op school eis dat u, schooldirectie een verklaring ondertekent waarin u garandeert dat mijn kind door de test (of het vaccin) geen schade op kan lopen. Ik wil dat u nu al verklaart dat u verantwoordelijk bent voor eventuele schade.

Brief 1 – Garantieverklaring onderwijsinstelling aan ouders (pcr-test) [download hier]
Brief 2 – Garantieverklaring onderwijsinstelling aan student/leerling (middelbaar en hoger onderwijs) (pcr-test) [download hier]
Brief 3 – Garantieverklaring onderwijsinstelling aan werknemer (leraren) (pcr-test, vaccin) [download hier]
Brief 4 – Garantieverklaring school m.b.t mondkapje [download hier]

 
Meer informatie: Vraag een garantieverklaring als een pcr-test of vaccinatie wordt verlangd’

Houdt de conversatie gaande! Elk contact en elk gesprek is waardevol en kan iets in beweging zetten of houden. Laat weten waar uw grens ligt, of in welke mate uw kind last heeft van de maatregelen.

 

 

Wie is verantwoordelijk?

 
Scholen nemen geen verantwoordelijkheid voor de schade die uw kind ondervindt van de maatregelen, en de overheid nog minder. Niemand is verantwoordelijk, behalve de persoon die verantwoordelijkheid neemt.

 

 

Wie is het kind van de rekening?

 
Hopelijk is dat niet uw kind. En ook niet andermans kind. We zijn allemaal verantwoordelijk voor de wereld die we samen creëren. En we kunnen over het algemeen veel meer dan dat we denken dat we kunnen. Het belangrijkste is om in actie te komen, en de redenen daarvoor tekenen zich steeds duidelijk af. De grootste uitdaging waar ouders op dit moment voor staan is het beschermen van hun kind tegen de maatregelen. Hoe duidelijk wil je het hebben?

 

 

 
Bronnen:

1. Nieuwsbrief van ‘Sundancer’ – denk ook aan voldoende vit B12 (stress slurpt vit B12 weg), Vit D (gebrek aan zonlicht in de winter en door het binnenzitten), en vit C (werkt zowel modererend als preventief bij elke infectieziekte). http://www.sundancer.nl/b12-en-kinderen/b12-en-kinderen
2. https://lci.rivm.nl/Handreiking-contact-en-uitbraakonderzoek-kinderen
3. https://www.conservativewoman.co.uk/covid-the-woeful-case-for-asymptomatic-transmission/
4. https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/kinderen
5. https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken

 

 

 

Website

De website van Vaccinvrij wordt steeds uitgebreid.
Ga regelmatig kijken!

 

Gratis boek

Download GRATIS boek: ‘Zorgwekkende gevolgen van vaccinaties’

 

Blog

De informatie op dit blog is onderbouwd met officiële bronnen. De bronnen staan onder de betreffende blogs; iedereen die dat wil kan ze controleren of bestuderen.

In de reguliere voorlichting ontbreken veel specifieke bronnen en relevante informatie. Deel daarom dit blog in uw netwerk. Dit kan door op de social media iconen te klikken aan de linkerkant van deze pagina.

Volg ons op social media

Sinds kort ook actief op Telegram.

Meld u aan voor de nieuwsbrief

 

 

Share This