Nationale politiek

Wie bestuurt de bestuurders?
Door wie worden politici geïnformeerd? Hoe groot is de invloed van de Europese Unie, van de Wereldgezondheidsorganisatie, en van de farmaceutische industrie
op het Nederlandse vaccinatiebeleid? Bestaat dat nog wel?
mondiaal vaccinatiebeleid

Mondiaal vaccinatiebeleid

Ongemerkt is het nationale vaccinatiebeleid overgegaan in een wereldwijd vaccinatiebeleid. Waarom wordt de bevolking er niet over geïnformeerd?

Binnenhof

Kabinet Rutte III

Hebben de leden van het kabinet voldoende specifieke kennis over vaccineren om belangrijke beslissingen te nemen? Door wie worden zij geïnformeerd?

Tweede kamer

De tweede kamer wordt verondersteld het volk te vertegenwoordigen. Waarom luistert zij niet naar de (ervarings)-deskundigheid van de bevolking?

Lees meer – gerelateerde blogpost

Hoe zet je een nationaal, verplicht vaccinatieprogramma op?

We gaan in steeds grotere getale zien dat het nationale vaccinatiebeleid wordt aangestuurd door het Europese vaccinatiebeleid. Het Europese beleid wordt aangestuurd door het globale vaccinatiebeleid. En het globale vaccinatiebeleid wordt sterk beïnvloed door één man: Bill Gates. Wat heeft hij voor ogen en welke strategie gebruikt hij daarvoor? Deze vertaling [..] Lees meer