Covid-rechtszaken

Rechten & juridische weerbaarheid

De maatregelen die worden genomen om Covid-19 te bestrijden blijken niet in staat te zijn om een einde te maken aan de pandemie terwijl ze onze maatschappij totaal ontwrichten en onze vrijheden blijvend inperken.
Democratie versus dictatuur
Er bestaat geen rechtvaardiging voor dictatuur. Nooit. In geen enkele situatie. Zelfs al zou de builenpest heersen. Want ook dan kan dictatuur geen oplossing bieden, maar zal het de situatie alleen verergeren.

Er zijn vele rechtszaken gevoerd om een einde aan te maken de tirannie die gaande is. Het heeft aan het licht gebracht dat de rechterlijke macht in Nederland corrupt is.
De rechtspraak ontmaskerd
Een schokkende aflevering van het Juridisch weekjournaal legt onweerlegbaar de corruptie van het Nederlandse rechtssysteem vast.

Op deze pagina vindt u:

I. Informatie over onze rechten & juridische procedures
II. Informatie over gevoerde rechtszaken
III. Informatie over het vergroten van onze juridische weerbaarheid

I. Informatie over onze rechten & juridische procedures

Er is veel informatie over onze rechten – en juridische procedures – bij het ‘Juridisch Weekjournaal’ van Viruswaarheid in samenwerking met café Weltschmerz. Vragen van het publiek worden beantwoord in het ‘Juridisch Corona Journaal’.

Juridisch weekjournaal - Jeroen Pols en Maria Louise Genet

II. Informatie over gevoerde rechtszaken

Jeroen Pols en Willem Engel van Viruswaarheid hebben een groot aantal rechtszaken gevoerd. Voor de mensen die de moeite hebben genomen om deze te volgen is het glashelder. Bizarre uitspraken van de rechters laten zien dat ze bevooroordeeld zijn. U kunt op de juridische pagina van viruswaarheid alle documenten en zittingen bekijken.

• Rechtszaak Avondklok
• Rechtszaak Inreisverbod
• Rechtszaak Alle lockdownmaatregelen
• Rechtszaak Vaccinatiecampagne
• Rechtszaak BNNVARA
• Rechtszaak ING Bank
• Rechtszaak FACEBOOK
• Rechtszaak Gezondheidsraad
• Rechtszaak Ivermectine
• Rechtszaak N. Dikkeboom
• Rechtszaak M. van Ranst

• Rechtszaak Mondkapjes Amsterdam
• Rechtszaak PCR
• Rechtszaak Verbod demonstraties
• Rechtszaak RIVM
• Rechtszaak Google
• Rechtszaak Facebook
• Rechtszaak Lockdownmaatregelen
• Rechtszaak Google

Viruswaarheid over hun doelen
“Wij strijden voor het behoud van een democratische rechtsstaat waarin ook onze kinderen nog de mogelijkheid hebben om zich in vrijheid te ontplooien en een leven te leiden met hun eigen overtuigingen en meningen. Deze vrijheden en grondrechten zijn het afgelopen decennium steeds verder in het gedrang gekomen. De COVID-19-crisis zien wij als een quantum leap in deze zorgwekkende ontwikkeling.

Volgens ons is het voeren van juridische procedures tegen overheden een effectief middel in deze strijd. Wij merken dat veel rechters proberen hun werk goed te doen maar helaas blijkt ook de rechtspraak niet ongevoelig voor de toenemende invloed van de overheid. Gelijk hebben betekent niet gelijk krijgen.

Toch is procederen volgens ons nog steeds een effectief middel. Waarom? Onze beleidsmakers verschuilen zich bij gebrek aan kritische vragen vanuit het parlement, toezichthouders en de media steeds weer achter inconsistente en ongemotiveerde stellingen. In de rechtszaal kan dit niet.

De overheid zal zich op alle door ons naar voren gebrachte argumenten inhoudelijk dienen te verweren. En dit is in de COVID-19-zaak van groot belang: zelfs als onze vorderingen afgewezen worden, is zij gedwongen om zich voor het eerst inhoudelijk te verantwoorden over het door haar gevoerde beleid.

En daarmee leidt deze strijd volgens ons uiteindelijk binnen of buiten de rechtszaal tot een overwinning.” – Viruswaarheid

III. Het vergroten van onze juridische weerbaarheid

I. Op de pagina ‘ Juridisch Loket’ op de website van Viruswaarheid staan vele voorbeeldbrieven die u kunt gebruiken voor werkgevers, scholen en universiteiten.

II. Er worden Juridische weerbaarheidstrainingen gegeven bij Sociëteit Weltschmerz. Houd de website en de nieuwsbrief van Café Weltschmerz in de gaten voor nieuwe data en om u aan te melden.