Cardioloog dr. Peter McCullough wint rechtszaak

door | 4 feb 2023 | COVID-19 ziekte, Rechten

Een districtsrechter heeft de Texaanse cardioloog en uitgesproken COVID-vaccin criticus Dr. Peter McCullough woensdag gelijk gegeven door een rechtszaak die ongeveer twee jaar geleden tegen hem was aangespannen door zijn voormalige werkgever – de ziekenhuisketen ‘Baylor Scott and White Health’ – af te wijzen.

McCullough, die door zijn tegenstanders een prominente verspreider van desinformatie over COVID wordt genoemd, werd twee jaar geleden aangeklaagd omdat hij een afscheidsovereenkomst zou hebben geschonden, en de naam Baylor Scott and White Health in de media zou hebben gebracht.

“Dit is een sterke overwinning voor de vrijheid van meningsuiting en van eerlijke, evenwichtige publicatie en presentatie van klinische gegevens zoals die in de loop van de pandemische crisis naar voren zijn gekomen,” vertelde McCullough aan de Amerikaanse Krant ‘The Daily Wire’. “Mijn analyses en conclusies zijn accuraat en consistent, en het zijn altijd mijn eigen conclusies geweest, niet die van een instelling.”

Baylor beschuldigde McCullough in de rechtszaak van “reputatieschade” waar 1 miljoen dollar voor werd geëist.

“De rechtszaak was in zekere zin een vorm van intimidatie en professionele vergelding” zei McCullough. “Ik ben blij dat het achter de rug is, het proces was slopend.” En hij voegde eraan toe dat hij gelooft dat de rechtszaak bedoeld was om zijn professionele carrière te schaden. “En bovendien was het een boodschap aan andere artsen om het narratief te blijven volgen”, zei hij. “En dat verhaal wordt steeds ongemakkelijker voor artsen in termen van een verhaallijn die artsen belemmert om patiënten niet vroegtijdig te behandelen voor COVID-19 met bijvoorbeeld hydroxychloroquine. Artsen blijven vasthouden met het aanbevelen en toedienen van de voor noodgebruik geautoriseerde en experimentele COVID-19 vaccinatie, ondanks toenemende gegevens dat de vaccins een zeer ongunstig veiligheidsprofiel hebben.”

McCullough werd een controversieel figuur op medisch gebied te midden van de wereldwijde pandemie, wat medische beroepsverenigingen en reguliere media ertoe aanzette om zijn promotie van hydroxychloroquine en andere vroege behandelingen in diskrediet te brengen.

In december 2021 verscheen de cardioloog op “The Joe Rogan Experience” podcast waar hij een aantal beweringen deed over behandelingen tegen het coronavirus, waarin hij onder andere de werkzaamheid en veiligheid van de vaccins en het verhaal over hoe de pandemie begon in twijfel trok.

“Toen ik afstudeerde aan de medische faculteit, legde ik de eed van Hippocrates af, waarin stond dat ik bovenal geen enkele patiënt kwaad zou doen, en dat ik alles zou doen wat in mijn macht lag om elke patiënt te helpen,” zei McCullough. “Ik heb dat gedurende de hele pandemie gedaan – niet alleen met mijn persoonlijke patiënten – maar ook door mijn openbare verklaringen. In mijn werk als publiek figuur heb ik altijd getracht om zoveel mogelijk mensen in de wereld te helpen om ziekenhuisopname en sterfte te voorkomen door de ziekte Covid-19 en letsel, invaliditeit en dood te voorkomen door vaccinatie tegen COVID-19.”

“Ik zou het niet anders doen dan dat ik heb gedaan,” zei hij. “Of er nu wel of geen rechtszaak zou komen, dit is heel belangrijk. De vraag die op tafel ligt is: ‘Waarom kunnen niet alle artsen in Amerika – en wereldwijd – dat zeggen?'”

Dit artikel is een iets ingekorte versie van ‘Wouldn’t Do Anything Different’: Dr. Peter McCullough Unbowed After Winning Legal Case’ – Brandon Day, en verscheen eerder bij de Daily Wire