“Cause Unknown: boek onderzoekt 40% toename in sterfte onder gezonde, jonge mensen in 2021

door | 30 dec 2022 | COVID-19 vaccin

Vlak voor de jaarwisseling is er een prachtig boek uit gekomen waar we graag uw aandacht op vestigen:

Children’s Health Defense en Skyhorse Publishing hebben ‘Cause Unknown’: The Epidemic of Sudden Deaths in 2021 and 2022,” door voormalig BlackRock managing director Edward Dowd uitgebracht. Het boek onderzoekt de toename van plotselinge sterfgevallen onder jonge, gezonde mensen vanaf 2021.

Robert F. Kennedy, Jr., voorzitter en chief litigation counsel van CHD, schreef het voorwoord van het boek, en Gavin de Becker, voorzitter en oprichter van Gavin de Becker & Associates, schreef het nawoord.

In “Cause Unknown” doet Dowd verslag van statistieken die een piek in het aantal sterfgevallen in de VS in 2020 laten zien – maar een kleinere piek dan men zou verwachten tijdens een pandemie.

Volgens Dowd kan een deel van die sterfgevallen worden toegeschreven aan COVID-19 en aan aanvankelijke behandelingsstrategieën die niet effectief waren.

Maar het waren de gegevens van 2021 – vrijgegeven door OneAmerica Financial Partners, het overkoepelende bedrijf voor verschillende levensverzekeringsmaatschappijen – die Dowd en anderen het meest verrasten.

De CEO van OneAmerica maakte publiekelijk bekend dat in het derde en vierde kwartaal van 2021 het aantal sterfgevallen onder mensen in de werkende leeftijd (18-64) 40% hoger lag dan vóór de pandemie.

Het merendeel van die sterfgevallen werd niet toegeschreven aan COVID-19.

Het cijfer van 40% was verbijsterend, zei Dowd – gezien het feit dat zelfs een stijging van 10% van het sterftecijfer een gebeurtenis van 1 op 200 jaar zou zijn geweest.

De gegevens van de verzekeringsindustrie riepen een heleboel vragen op – die Dowd in het boek probeert te beantwoorden – waaronder:

• Wat veroorzaakte deze historische piek in sterfgevallen onder jongeren?

• Wat veroorzaakte de verschuiving van oude mensen, van wie verwacht wordt dat ze zullen sterven, naar jongere mensen, van wie verwacht wordt dat ze zullen blijven leven?

• Wat verklaart de verbazingwekkende stijging van 84% van het sterftecijfer onder millennials tussen 25 en 44 jaar in de tweede helft van 2021?

• Wat veroorzaakt een onheilspellend patroon van mediaberichten over plotselinge sterfgevallen van fitte jonge atleten?

• Waarom zouden gezonde, jonge atleten plotseling sterven, vaak op het speelveld, ondanks het feit dat er ter plaatse in reanimatie getrainde hulpverleners zijn?

• Waarom waren er sinds juni 2021 honderden hartdoden bij atleten, terwijl een Zwitserse studie een gemiddelde van 29 sterfgevallen per jaar in die bevolkingsgroep vóór 2021 vaststelde?

• Waren de plotselinge sterfgevallen gerelateerd aan het bekende risico van myocarditis (hartontsteking) geassocieerd met mRNA COVID-19 vaccinatie?

• Waarom verscheen de term “sudden adult death syndrome” in 2022 vaak in de media om de toename van aan het hart gerelateerde symptomen bij jongeren te beschrijven, waardoor hen werd geadviseerd “hun hart te laten controleren”?

• Aangezien jonge mensen niet sterven aan COVID-19, zouden de extra sterfgevallen kunnen worden veroorzaakt door de COVID-19 vaccins?

In zijn boek presenteert Dowd een overtuigend argument voor zijn catastrofale stelling: Jonge mensen in goede gezondheid die, voor het grootste deel, nooit risico liepen op ernstige schade door COVID-19, werden tragisch getroffen door een golf van dood en invaliditeit als gevolg van COVID-19 vaccins.