De verhaallijn in de media – 3 miljard US dollar voor COVID-19 marketing campagne

door | 14 mei 2021 | COVID-19 ziekte

Als een product goed is, waarom moeten er dan miljarden dollars en Euro’s uitgegeven worden om het te promoten?

Veel mensen geloven de mooie of enge verhaaltjes die regelrecht afkomstig blijken zijn van de marketing afdeling van de farmaceutische industrie. Het onderstaande artikel is geschreven door Barbara Loe Fisher en eerder gepubliceerd op NVIC.org
 

 

De COVID-19 verzinsels doorzien

Barbara Loe Fisher
 
Het doorzien van de COVID-19 verzinsels is een uitdaging, zelfs voor degenen die al jaren schrijven en praten over de noodzaak van het beperken van de invloed van Big Farma op het gezondheidsbeleid en de wetgeving. Misschien wel de grootste verandering die ik (Barbara Loe Fisher) in de afgelopen vier decennia heb gezien op het gebied van regelgeving, beleidsvorming en wetgeving met betrekking tot vaccineren was de ontwikkeling van zakelijke partnerschappen tussen Big Farma en de overheid.1,2,3,4,5

Sinds de pandemie van het coronavirus begin 2020 werd afgekondigd, zijn wetgevers ertoe overgehaald om de hele mondiale reactie op een pandemie op te bouwen rond één enkel experimenteel product.6,7,8,9,10

Dat ene product levert miljarden dollars winst op voor farmaceutische bedrijven en hun partners, zonder dat zij aansprakelijk gesteld kunnen worden voor eventuele schade.11,12 De COVID-19 spin bereikt elke dag duizelingwekkende nieuwe hoogtes,13,14 waarbij fundamentele feiten over de risico’s en mislukkingen van het experimentele product verloren gaan in de harde verkooptechnieken.
 

Als u rond etenstijd een willekeurig groot televisiestation in de VS aanzet, zult u zien dat het avondnieuws is veranderd in één lange COVID-vaccinreclame, doordrenkt met een flinke dosis angstzaaierij.

Vóór de afkondiging van de pandemie hadden we geleerd om reclame voor geneesmiddelen op recept te negeren tussen het nieuws van de dag door. Nu zijn nieuwslezers en TV-dokters de nieuwe COVID “vaccin” verkopers van de farmaceutische industrie, en de enige manier om te ontkomen aan het 24/7 verkooppraatje is om de TV uit te zetten.

 

 

Miljarden dollars betaald aan TV stations voor Farma reclame

 
We moeten niet verbaasd zijn. De VS en Nieuw Zeeland zijn de enige twee landen in de wereld die direct op de consument gerichte reclame voor farmaceutische producten toestaan.15,16,17 In de VS betaalt Big Farma de Amerikaanse televisienetwerken 5 miljard dollar per jaar om het gebruik van geneesmiddelen en vaccins te stimuleren.18

Naar het voorbeeld van Big Tobacco is Big Farma een zakenpartner van de overheid geworden.19 De COVID zakendeal is misschien wel de grootste in de geschiedenis van de volksgezondheidsprogramma’s.20,21,22

De toch al rijke farmaceutische bedrijven kregen minstens 9 miljard dollar van de regering om in recordtijd experimentele COVID-vaccins te ontwikkelen,23 waardoor vijf tot tien jaar van het normale proces van ontwikkeling, testen en licentiëring van vaccins werd bespaard.24,25 Maar dat was nog niet genoeg. Het Congres gaf bedrijven ook een aansprakelijkheidsschild tegen rechtszaken wanneer het product dat de overheid hen betaalde om te produceren niet werkt zoals geadverteerd of wanneer iemand gezondheidsschade oploopt door het gebruik ervan.26

Als u of een dierbare overlijdt of blijvend letsel oploopt door een experimenteel of binnenkort door de FDA goedgekeurd COVID-vaccin, kunt u het farmaceutische bedrijf dat het vaccin heeft gemaakt niet aanklagen, zelfs niet als er bewijs is dat het bedrijf het minder gevaarlijk of effectiever had kunnen maken.

 

 

Farma betaalt Big Tech miljarden voor advertenties en georganiseerde censuur

 

Als u verlichting van de hype zoekt door de TV uit te zetten en uw computer aan te zetten, zult u teleurgesteld worden. De reclamecampagne voor het COVID-vaccin staat online in de hoogste versnelling, vooral op sociale mediaplatforms. De Gedachtepolitie die door Big Tech is ingehuurd om informatie te censureren die niet overeenstemt met de vooraf goedgekeurde verhalen over een pandemie, zorgt ervoor dat u niet de kans krijgt om de voordelen en risico’s van het vaccin zorgvuldig tegen elkaar af te wegen.27,28,29

Rationeel denken wordt op het World Wide Web niet langer getolereerd, evenmin als vrijheid van meningsuiting. Het internet is de droom van de aandeelhouders van farmaceutische bedrijven geworden en de ergste nachtmerrie van de consument.

Big Farma en zijn zakenpartners hebben veel geld betaald aan Big Tech om de vrijheid van denken en spreken online uit te bannen. Op dit moment is het wapen van keuze censuur op sociale media om andersdenkenden een platform te ontzeggen, met inbegrip van gerenommeerde organisaties zoals het National Vaccine Information Center dat met bronnen onderbouwde informatie publiceert.30,31,32

De internet Gedachtenpolitie is vooral actief als iemand berichten plaatst over ernstige bijwerkingen en sterfgevallen door vaccins, maar berichten over complicaties en sterfgevallen door de ziekte COVID-19 zijn zonder beperkingen toegestaan.33 Omdat de Lockdowns meer mensen thuis en aan hun elektronische apparaten gekluisterd hielden, hebben de gezondheidszorg- en farmaceutische industrieën meer geld gestoken in direct op de consument gerichte digitale advertenties.34

In 2020 hebben fabrikanten van geneesmiddelen en vaccins ongeveer $10 miljard gestoken in digitale reclame die we bekijken op onze computers, tablets en mobiele telefoons.35,36 In hoeverre is het besluit van Big Tech om andersdenkenden uit de resultaten van zoekmachines te weren en om sociale media accounts te de-platformen beïnvloed door een infuus van de direct-op–de-consument gerichte reclamedollars van Big Farma?

 

 

De Amerikaanse belastingbetaler betaalt voor COVID-19 vaccin-reclame

 

Dit jaar betaalt de Amerikaanse belastingbetaler ook voor TV en digitale reclame om het gebruik van het COVID-19 vaccin te promoten.37,38 Op 1 april 2021 kondigde de regering een 3 miljard dollar kostende COVID-vaccin reclamecampagne39 aan om ervoor te zorgen dat elke Amerikaan zich laat vaccineren. Het is een nationale reclamecampagne die gebruik maakt van gemeenschaps- en religieuze leiders, alsook van beroemdheden,40,41 met als doel elke gemeenschap te bereiken om het vaccin-gebruik in winkels,42 sportstadions,43 scholen44 en kerken aan te moedigen.45

Op dit moment zijn Pfizer en Moderna, de twee Amerikaanse bedrijven die experimentele messenger RNA (mRNA) COVID-19 vaccins produceren, de belangrijkste begunstigden van de gratis reclame die wordt betaald met belastinggeld. Moderna, dat als eerste een Emergency Use Authorization (EUA) van de FDA verkreeg, rekent het federale National Institutes of Health tot zijn zakenpartners,46 terwijl Pfizer een partnerschap is aangegaan met het Duitse bedrijf BioNTech.47

Moderna en Pfizer hebben samen het marktaandeel veroverd en eind 2020 had Pfizer een omzetstijging van 180% gerealiseerd48,49 en Moderna een oogverblindende stijging van 3.900%.50,51

Wat heeft de reclamecampagne voor het COVID-vaccin tot nu toe opgeleverd, behalve dat het de helft van alle volwassenen heeft overgehaald om vóór medio april 2021 ten minste één dosis van het vaccin te krijgen? 52 Is het meest opmerkelijke resultaat van de COVID-vaccincampagne dat iedereen in een constante staat van angst en verwarring wordt gehouden over wat waar is en wat niet?53

Er zijn zoveel misverstanden en onjuiste beeldvorming over de injectie die wordt gemaakt door Moderna en Pfizer. Een product wordt door de meeste mensen een vaccin genoemd en door sommigen een therapeutische interventie, maar ik noem het een biologische celontregelaar.

 

 

Geen lange-termijn veiligheidsstudies van experimentele mRNA-vaccins

 

Hoe je het ook wilt noemen, de experimentele mRNA technologie die Moderna en Pfizer hebben gebruikt om het product te maken heeft nog geen vergunning van de FDA om infecties bij mensen te voorkomen.54

Het is een gentechnologie die radicaal afwijkt van de productiemethoden die twee eeuwen lang zijn gebruikt om levende verzwakte en geïnactiveerde virale en bacteriële vaccins te maken.55 Het is een experimentele technologie waarbij synthetisch RNA rechtstreeks in cellen wordt geïnjecteerd en waarbij in feite wordt geprobeerd om van het menselijk lichaam een vaccin-producerende machine te maken.56,57

Er zijn geen studies op lange termijn58 die de effecten op cellulair en moleculair niveau evalueren op de biologische en genetische integriteit van mensen die het product krijgen toegediend. Niemand weet of het na verloop van tijd de normale immuunfunctie negatief zal beïnvloeden en auto-immuunziekten en andere chronische ontstekingsziekten in het lichaam zal veroorzaken,59,60,61. Of dat het een overreactie van het immuunsysteem zal uitlokken bij gevaccineerde personen die in de toekomst gemuteerde versies van het coronavirus tegenkomen.62

 

 

Mythe: mRNA vaccins voorkomen infectie en overdracht

 
Wat zijn de twee grootste mythes die zijn ontstaan door de reclamecampagne die wordt gevoerd met geld van de farmaceutische industrie en de belastingbetaler?

De eerste grote mythe is dat als je twee doses van het mRNA COVID-vaccin krijgt, je kunstmatige immuniteit krijgt en niet a-symptomatisch of symptomatisch besmet kunt raken met het SARS-CoV-2-virus en dat je anderen die fysiek met jou in contact komen niet kunt besmetten: Je hebt je plichtsgetrouw laten vaccineren en nu ben je immuun.63

Dat is een normale veronderstelling, want dat is wat vaccins geacht worden te doen, maar het is een onjuiste veronderstelling. De toestemming voor noodgebruik die de FDA aan Pfizer en Moderna heeft gegeven, is niet verleend op basis van wetenschappelijk bewijs dat het product infectie en overdracht van SARS-CoV-2 voorkomt.64,65

In feite heeft de FDA de fabrikanten in de zomer van 2020 opgedragen een product te maken dat een werkzaamheid van ten minste 50% heeft in het voorkomen of verminderen van de ernst van de ziekte van COVID-1966.

De bedrijven kozen ervoor om een EUA aan te vragen op basis van negen maanden klinische studiegegevens dat het product voorkomt dat mensen ernstige symptomen van de ziekte van COVID-19 ontwikkelen67 en de kans verkleint dat ze ernstige complicaties krijgen die leiden tot ziekenhuisopname en overlijden – niet dat het infectie en transmissie voorkomt. Er is een verschil.

Het COVID-19 vaccin is niet ontworpen om, en het is nog niet bewezen dat het infectie en overdracht van het nieuwe coronavirus kan voorkomen bij de meerderheid van de ontvangers. Blijkbaar is dat de reden waarom medici aan gevaccineerde mensen vertellen dat ze moeten doorgaan met het dragen van maskers en 1,5 meter afstand houden, net zoals de ongevaccineerde mensen.68,69
 

 

Mythe: Het is ‘goed’ om je slecht te voelen na mRNA COVID-19 Shots

 
verbaasde manDe tweede grote mythe die door de COVID-spinsels in stand wordt gehouden, is dat wanneer je sterke reacties hebt op een COVID-19 injectie, dat “goed” is omdat het betekent dat het vaccin “werkt”.70,71

De bedrijven en volksgezondheidsfunctionarissen geven toe dat de mRNA-vaccins bijwerkingen hebben en dat de meerderheid van de mensen, vooral jongere mensen, die gevaccineerd worden, reacties zullen ondervinden die zo ernstig zijn dat ze een dag of twee en zelfs verlof van het werk nodig hebben om ervan te herstellen.72,73

Maar er is niet één geloofwaardige wetenschappelijke studie gepubliceerd in de medische literatuur die aantoont dat hoge koorts, rillingen, hoofdpijn, gewrichts- en spierpijn, invaliderende vermoeidheid en andere symptomen “goed” zijn voor het lichaam en erop wijzen dat het lichaam met succes kunstmatige immuniteit produceert.

In feite zijn sterke reacties op farmaceutische producten zoals geneesmiddelen en vaccins normaal gesproken iets om bezorgd over te zijn en een reden om voorzichtig te zijn, vooral bij herhaalde doses.74,75,76

Verontrustender zijn de 68.000 meldingen van bijwerkingen na COVID-19 vaccinaties, waaronder meer dan 2.600 sterfgevallen77 , die vanaf 8 april 2021 zijn gemeld aan het federale Vaccine Adverse Event Reporting System (VAERS), dat is opgericht onder de 1986 National Childhood Vaccine Injury Act.78,79,80,81

Meer dan 70% van de meldingen van reacties kwam voor bij mensen tussen 17 en 65 jaar oud. En dat is misschien nog maar het topje van de ijsberg, want uit een door de overheid gefinancierde studie blijkt dat minder dan 1% van de reacties op vaccins ooit worden gemeld bij VAERS82 dat is opgezet onder de National Childhood Vaccine Injury Act van 1986.

Hoewel Pfizer, Moderna en de regering toegeven dat messenger RNA COVID vaccins veel bijwerkingen kunnen veroorzaken zoals koorts, pijn en invaliderende vermoeidheid,83,84,85 ontkennen zij dat de injecties plotselinge dood veroorzaken86,87,88 of bloedstolsels89,90,91,92 en bloedingsstoornissen zoals immuun trombocytopenisch purpura,93 hart- en ademhalingsstilstand94,95 en andere zeer ernstige gezondheidsproblemen.96

Waar is de wetenschap over de biologische mechanismen die bewijzen dat het slechts toeval is dat mensen plotseling overlijden binnen enkele minuten,97 dagen of weken nadat ze een COVID-prik hebben gekregen98 – en dat geen van de tienduizenden bijwerkingen die worden gemeld aan het Vaccine Adverse Event Reporting System oorzakelijk verband heeft met de vaccinatie?99

Waar is de wetenschap die de bewering ondersteunt dat je zo slecht voelen dat je niet uit bed kunt komen of naar je werk kunt gaan nadat je bent ingeënt “goed” is, omdat pijn hebben het bewijs is dat het product effectief is?

Feit: COVID-19 injecties veroorzaken reacties bij de meerderheid van de mensen.100,101 Er is geen wetenschappelijk bewijs dat het hebben van sterke reacties op een geneesmiddel of biologisch middel betekent dat het product effectief is.102

Gezondheidsfunctionarissen van de overheid hebben gezegd dat COVID-19 vaccins zullen worden goedgekeurd voor gebruik bij kinderen van alle leeftijden tegen begin 2022.103 Nu de meerderheid van de volwassenen zeer sterke COVID-vaccinreacties vertoont, vooral jongere volwassenen,104,105 waarom zijn er dan plannen om de boodschapper-RNA celontregelaar toe te dienen aan zuigelingen en jonge kinderen, terwijl de CDC zegt dat de meerderheid van de kinderen met COVID-19 ziekte ofwel milde symptomen hebben of helemaal geen symptomen?106

De enorme sommen geld die Big Farma en de overheid uitgeven aan televisie- en digitale advertentiecampagnes om ervoor te zorgen dat elk kind en elke volwassene in Amerika een COVID-19 vaccin krijgt, creëert verkeerde indrukken en veronderstellingen. Wanneer het overheidsbeleid voorafgaat aan de wetenschap en agressieve reclamecampagnes de grenzen tussen feiten en mythen doen vervagen, gaat de waarheid verloren in het gekonkel en is niemand meer veilig.

Ga naar NVIC.org en kom meer te weten over SARS-CoV-2 en het experiment dat het COVID-19-vaccin wordt genoemd op onze nieuwe informatiepagina’s over het coronavirus.

 

 

 

Bron originele artikel: https://www.nvic.org/NVIC-Vaccine-News/April-2021/covid-spin.aspx

Vertaling: Door Frankema

Bronnen:
(voor linken ga naar: https://www.nvic.org/NVIC-Vaccine-News/April-2021/covid-spin.aspx

1 Fisher BL. Here Comes the 21st Century Cures Act: Say Goodbye to Vaccine Safety Science. NVIC Newsletter July 21, 2015.

2 Ramsey L, Friedman LF. The government agency in charge of approving drugs gets a surprising amount of money from the companies that make them. Business Insider Aug. 17, 2016.

3 Fisher BL. End Pharma Liability Shield Endangering Public Health and Human Rights. NVIC Newsletter Nov. 8, 2016.

4 The Vaccine Reaction. Drug Companies Pay FDA and NIH to Fast Track and Market Vaccines. Sept 28, 2018.

5 Fisher BL. WHO, Government, Gates & Government: Who’s Calling the Shots? NVIC Newsletter Jan. 27, 2019.

6 National Academies of Sciences, Engineering, and Medicine. Public–private partnership responses to COVID-19 and future pandemics: Proceedings of a workshop—in brief. Washington, DC: The National Academies Press 2020.

7 U.S. Government Accountability Office (GAO). COVID-19: Federal Efforts to Accelerate Vaccine and Therapeutic Development But More Transparency Needed on Emergency Use Authorization. Nov. 17, 2020.

8 National Institutes of Health. NIH clinical trial of investigational vaccine for COVID-19 begins. NIH Press Release Mar. 16, 2020.

9 Lurie N, Saville M et al. Developing Covid-19 Vaccines at Pandemic Speed. NEJM Mar. 31, 2020

10 Fisher BL. COVID-19 Meltdown and Pharma’s Big Money Win. NVIC Newsletter Apr. 1, 2020.

11 Kollewe J. From Pfizer to Moderna: Who’s making billions from Covid-19 vaccines? The Guardian Mar. 6, 2021.

12 Egan M. Pfizer and Moderna could score $32 billion in Covid-19 vaccine sales – in 2021 alone. CNN Dec. 11, 2020.

13 Megan Garnett Coyle. Ad Tech Leaders Unite to Measure the Ad Council & COVID Collaborative’s COVID-19 Vaccine Education Initiative – the Largest PSA Campaign in US History. Businesswire Mar. 30. 2021.

History

14 Medical Xpress. US launches major COVI vaccination ad campaign. Apr. 1, 2021.

15 Lee B. How is Consumer Drug Advertising Regulated in the United States? June 17, 2019.

16 Harvard Health Publishing. Do not get sold on drug advertising. February 2017.

17 Rapaport L. U.S. health care industry spends $30 billion a year on marketing. Reuters Jan. 8, 2019.

18 Kanski A. Nielsen: Pfizer tops list of biggest pharma advertisers in 2018. Medical Marketing & Media Apr. 2, 2019.

19 Johnson B. Up in Smoke: Documents from the Annals of Tobacco Marketing. Ad Age Mar. 29, 2010.

20 Meyer R. Profiteering off a Covid vaccine. World of DTC Marketing Mar. 25, 2021.

21 Kollewe J. From Pfizer to Moderna: Who’s making billions from Covid-19 vaccines? The Guardian Mar. 6, 2021.

22 Dunleavy BP. Pfizer CEO says need for third dose of COVID-19 vaccine ‘likely.’ UPI Apr. 16, 2021.

23 Weintraub EW. Federal spending on COVID-19 vaccine candidates tops $9 billion, spread among 7 companies. USA Today Aug. 10, 2020.

24 The College of Physicians of Philadelphia. Vaccine Development, Testing and Regulation. The History of Vaccines Jan. 17, 2018.

25 Broom D. 5 charts that tell the story of vaccines today. World Economic Forum June 2, 2020.

26 Fisher BL, Parpia R. 2005 PREP Act and 1986 Act Shield Vaccine Manufacturer’s from Liability. The Vaccine Reaction Aug. 10, 2020.

27 Fisher BL. The New Internet Police Protecting You from Freedom of Thought and Speech. NVIC Newsletter Dec. 3, 2018.

28 Caceres M. When Even the New York Times Doesn’t Pass Facebook Muster. The Vaccine Reaction Dec. 28, 2020.

29 Mercola J. New Thought Police NewsGuard Is Owned by Big Pharma. Jan. 24, 2020.

30 Fisher BL. Vaccination and Censorship: The Truth Will Set Us Free. NVIC Newsletter Jan. 26, 2021.

31 O’Neill J. White House working with social media giants to silence anti-vaxxers. New York Post Feb. 19, 2021.

32 Attkisson S. CENSORED: The National Vaccine Information Center. Mar. 8, 2021.

33 Presson J. Questions linger about COVID-19 vaccine. The Mountaineer Feb. 12, 2021.

34 Droesch B. US Healthcare and Pharma Is Among the Fastest-Growing Digital Ad Spenders. EMarketer Oct. 9, 2020.

35 Droesch B. US Healthcare and Pharma Is Among the Fastest-Growing Digital Ad Spenders. EMarketer Oct. 9, 2020.

36 Silk B. Why Digital Is the Future for Pharma Advertising. Ethoseo Oct. 15, 2019.

37 Robbins R. Get ready for more drug ads: Facebook is making a bid for pharma dollars. STAT News Nov. 1, 2016.

38 Holmes K, Kaufman E. HHS begins national vaccine ad campaign with You Tube ads. CNN Dec. 4, 2020.

39 DHHS. U.S. Department of Health and Human Services Launches Nationwide Network of Trusted Voices to Encourage Vaccination in Next Phase of Public Education Campaign. HHS Press Office Apr. 1, 2021.

40 Facher L. The White House is set to unveil a wide-reaching billion-dollar campaign aimed at convincing every American to get vaccinated. STAT News Mar. 15, 2021.

41 Associated Press. Celebrities Make a Stand for COVID-19 Vaccines on TV Special. Voice of America Apr. 16, 2021.

42 Walmart. Administering COVID-19 Vaccines. Apr. 21, 2021.

43 Hoffman DC. Mass COVID-19 Vaccination Site Set to Open at PPG Paints Arena. KDKA2 Mar. 15, 2021.

44 Archie A. This Indiana school district is helping high schoolers get a COBID-19 vaccine before prom. Louisville Courier Journal Apr. 13, 2021.

45 AdventHealth News. AdventHealth Partners with Churches to Provide COVID-19 Vaccines. Apr. 20, 2021.

46 Collins FS. Statement from NIH and BARDA on the FDA Emergency Use Authorization of the Moderna COVID-19 Vaccine. NIAID Dec. 18, 2020.

47 Pfizer Inc. Pfizer and BioNTech Announce Further Details on Collaboration to Accelerate Global GOVIC-19 Vaccine Development. Businesswire Apr. 9, 2020.

48 Macrotrends. Pfizer Revenue 2006-2020. January 2021.

49 NASDAQ. Pfizer sees about $15 billion in 2021 sales from COVID-19 vaccine. Feb. 2, 2021.

50 NASDAQ. Moderna Earnings Date, Estimates & History. MarketBeat Apr. 16, 2021.

51 CBS News. Moderna forecasts $18.4 billion in COVID-19 vaccine sales. Feb. 28, 2021.

52 Yen H, Mattise J. Half of US adults have received at least one COVID-19 shot. Associated Press Apr. 18, 2021.

53 Syal A. Is It Safe to Visit Grandparents After Getting COVID Vaccine? NBC Feb. 14, 2021.

54 Pfizer Inc. The Facts About Pfizer and BioNTech’s COVID-19 Vaccine. Jan 6, 2021.

55 Banks MA. What Are mRNA Vaccines, and Could They Work Against COVID-19? Smithsonian Magazine Nov. 16, 2020.

56 Trafton A. Explained: Why RNA vaccines for Covid-19 raced to the front of the pack. MIT News Office Dec. 11, 2020.

57 Langreth R, Krege N. Moderna Wants to Transform the Body Into a Vaccine-Making Machine. Bloomberg News Aug. 11, 2020.

58 Harris R. Long-Term Studies of COVID-19 Vaccines Hurt by Placebo Recipients Getting Immunized. NPR Feb. 19, 2021.

59 Pardi N, Hogan MJ et al. mRNA vaccines – a new era in vaccinology. Nature Reviews Drug Discovery 2018; 17: 261-279.

60 Jaffe-Hoffman M. Could mRNA COVID-19 vaccines be dangerous in the long- term? Jerusalem Post Nov. 17, 2020.

61 Odell J. Messenger RNA (nRNA) SARS Coronavirus ‘Vaccines’ and their Potential Autoimmunity Part 2. Bioregulatory Medicine Institute Feb. 24, 2021.

62 Arvin AM, Fink K et al. A perspective on potent antibody-dependent enhancement of SARA-Cov-2. Nature 2020; 584: 352-363.

63 Healthline. How Long Does Immunity Last After COVID-19?: How vaccine-induced immunity after receiving immunization works. Feb. 24, 2021.

64 FDA. Pfizer-BioNTech COVID-19 Vaccine. Dec. 11, 2020.

65 FDA. Moderna COVID-19 Vaccine. Dec. 18, 2020.

66 Heidt A. FDA to Require 50 Percent Efficacy for COVID-19 Vaccines. The Scientist July 1, 2020.

67 Crist C. Early Vaccines Will Prevent Symptoms, Not Virus. WebMD Oct. 28, 2020.

68 Syal A. Is It Safe to Visit Grandparents After Getting COVID Vaccine? NBC Feb. 14, 2021.

69 Rouan R. Fact Check: CDC recommends masks in most cases even after COVID-19 vaccines. USA Today Apr. 22, 2021.

70 Crow S. The CDC Says These 3 Side Effects Mean Your Vaccine Is Working. Yahoo Feb. 15, 2021.

71 Finberg R. No, vaccine side effects don’t tell you how well your immune system will protect you from COVID-19. Yahoo News Apr. 19, 2021.

72 Hendler C. Severe Reactions to COVID-19 Vaccine Close Schools in Michigan, Ohio and New York. The Vaccine Reaction Mar. 8, 2021.

73 Farber M. Is the COVID-19 vaccine effective if you don’t have a reaction to it? Fox News Feb. 9, 2021.

74 Bircher AJ. Symptoms and danger signs in acute drug hypersensitivity. Toxicology 2005; 209(2): 201-207.

75 Davidovici BB, Wolf R. The challenge of drug-rechallenge: Facts and controversies. Clin Dermatol 2010; 281(3): 249-253.

76 GlaxoSmithKline Biologicals. Highlights of Prescribing Information for INFANRIX – diphtheria and tetanus toxoids and acellular pertussis vaccine adsorbed suspension: Contraindications, Warnings and Precautions. Nov. 20, 2019.

77 MedAlerts. Search the VAERS Database.

78 FDA. VAERS Overview. Mar. 29, 2019.

79 CDC. Vaccine Safety: Vaccine Adverse Event Reporting System (VAERS).

80 LaVigne P. The Story Behind MedAlerts. NVIC Newsletter Aug. 20, 2013.

81 The College of Physicians of Philadelphia. Vaccine Injury Compensation Programs: National Childhood Vaccine Injury Act (NCVIA)/National Childhood Vaccine Injury Program (NCVIP). The History of Vaccines Jan. 17, 2018.

82 Harvard Pilgrim Health Care, Inc. Electronic System for Public Health Vaccine Adverse Event Reporting System. AHRQ 2011.

83 The Vaccine Reaction. Moderna’s COVID-19 Vaccine Provokes COVID-Like Symptoms in Phase 3 Trial. Oct. 19, 2020.

84 Fisher BL. Over 3,000 “Health Impact Events” After COVID-19 mRNA Vaccinations. The Vaccine Reaction Dec. 22, 2020.

85 Gale J. COVID-19 vaccine side effects hit some recipients hard; that’s not all bad. Here’s what to do about them. Seattle Times Mar. 11, 2021.

86 Sforza T. Health care worker dies after second dose of COVID vaccine, investigation underway. Orange County Register Feb. 4, 2021.

87 Percy N. Kaiser says Pfizer vaccine likely not cause of Calfornia woman’s death. Mercury News Feb. 15, 2021

88 Brown E. Fact Check: Have 966 People Died After Receiving the COVID vaccine? Newsweek Mar. 8, 2021.

89 Goldstein S. Blood clots prevalent with Pfizer and Moderna Vaccine as with Astra Zeneca’s study. Dow Jones/Market Watch Apr. 16, 2021.

90 Ma A. Schuster-Bruce C. Johnson & Johnson asked other drugmakers to help it study blood-clot risks, and Moderna and Pfizer decline, report says. Business Insider Apr. 16, 2021.

91 Scribner H. Recent vaccine news should improve further confidence, doctor says. Deseret News Apr. 15, 2021.

92 Beusekom MV. Study: COVID much more likely than vaccines to cause blood clot. CIDRAP Apr. 15, 2021.

93 Fisher BL. Miami Obstetrician Develops Bleeding Disorder, Dies After Getting COVID-19 Vaccine. The Vaccine Reaction Jan. 11, 2021.

94 Israel National News. Mexican doctor hospitalized after receiving COVID-19 vaccine. Jan. 2, 2021.

95 Microsoft News. 72-year old man sent to ICU following COVID-19 vaccination; MOH confirms cardiac arrest wasn’t caused by vaccine. Feb. 19, 2021.

96 Fisher BL. Healthy Mom, 39, in Utah Dies of Organ Failure Days After Moderna COVID Vaccination. The Vaccine Reaction Mar. 15. 2021.

97 The Vaccine Reaction. Woman Dies Immediately After Getting COVID-9 Vaccine in Virginia. Feb. 21, 2021.

98 Haglage A. No evidence COVID-19 vaccines cause death epidemiologists say: ‘Coincidences are going to happen.’ Yahoo Feb. 4, 2021.

99 Rouan R. Fact check: CDC data on adverse effects of vaccine cannot determine cause. USA Today Apr. 8, 2021.

100 CDC. Local Reactions, Systemic Reactions, Adverse Events and Serious Adverse Events: Pfizer COVID-19 Vaccine. Dec. 13, 2020.

101 FDA. Moderna COVID-19 Vaccine. Dec. 18, 2020.

102 Finberg R. No, vaccine side effects don’t tell you how well your immune system will protect you from COVID-19. Yahoo News Apr. 19, 2021.

103 Thomas N. Fauci expects almost all children to be eligible for Covid-19 vaccines by first quarter 2022 at the latest. CNN Apr 18, 2021.

104 Koweek M. Younger adults are having harsher Covid vaccine side effects. WHIO TV Mar. 5, 2021.

105 Bendix A. Why you can expect more severe vaccine side effects if you’re younger or a woman. Business Insider Apr. 6, 2021.

106 CDC. COVID-19 in Children and Teens: What You Need to Know. Mar. 17, 2021.

Website

De website van Vaccinvrij wordt steeds uitgebreid.
Ga regelmatig kijken!

 

Gratis boek

Download GRATIS boek: ‘Zorgwekkende gevolgen van vaccinaties’

 

Blog

De informatie op dit blog is onderbouwd met officiële bronnen. De bronnen staan onder de betreffende blogs; iedereen die dat wil kan ze controleren of bestuderen.

In de reguliere voorlichting ontbreken veel specifieke bronnen en relevante informatie. Deel daarom dit blog in uw netwerk. Dit kan door op de social media iconen te klikken aan de linkerkant van deze pagina.

Volg ons op social media

Sinds kort ook actief op Telegram.

Meld u aan voor de nieuwsbrief

 

 

Share This