Eerste Kamer stemt in met pandemiewet, opvolger tijdelijke coronawet

door | 24 mei 2023 | COVID-19 ziekte, Pandemiewet

Een jaar geleden stemde de Eerste Kamer tegen een vijfde verlenging van de spoedwet. Daarna had het kabinet geen juridische grondslag meer voor het opleggen van maatregelen aan de Nederlandse bevolking. Daar is nu een einde aan gekomen. Vanaf nu heeft de minister van VWS een volmacht voor het opdringen van arbitraire en onwetenschappelijke maatregelen of experimentele vaccins bij zelfs een “dreiging” voor de Volksgezondheid.

“De Eerste Kamer heeft ingestemd met de nieuwe pandemiewet. Daarmee is de opvolger van de tijdelijke coronawet, die werd gebruikt bij onder meer de mondkapjesplicht en de avondklok, een feit.

Een ruime meerderheid (49 Eerste Kamerleden) van VVD, CDA, D66, ChristenUnie, PvdA, GroenLinks en SP stemde voor de wet. Fractie-Nanninga, SGP, PVV, FvD, Fractie-Frentrop, PvdD, Fractie-Otten en OSF (samen 24 senatoren) waren tegen.”
NOS

Ook al lag het in de lijn der verwachtingen, het is voor veel mensen een keiharde dreun. Het is duidelijk dat de overheid NIET het beste met ons voorheeft. Met deze wet is een juridische en politieke coup gepleegd en worden onze vrijheden en rechten voorwaardelijk. Om toegang te krijgen tot de maatschappij verwacht de overheid dat wij ons onderwerpen aan experimentele prikken en onmenselijke maatregelen.

Tijdens de stemming hadden zich voor het gebouw van de Eerste Kamer een klein groepje mensen verzameld op eigen titel. Met de onderstaande filmpjes willen wij u een indruk geven van wat zich daar onder meer afspeelde:

Ruim 29.000 handtekeningen opgehaald door ikdeburger, en meer dan 20.000 handtekeningen van cultuurondervuur werden aangeboden aan de Eerste Kamerleden.

Er was een korte presentatie van Cyrill Wentzel van de groene rekenkamer. De kwaliteit van het filmpje is niet zo goed, maar U kunt deze presentatie hier downloaden – hij is zeer de moeite waard om te lezen. De Leden van de Eerste Kamer hebben zowel kennis genomen van de presentatie als de handtekeningen in ontvangst genomen. Dit was het sluitstuk van vele brieven en pogingen van de burgers om hen te informeren en sterk aan te dringen op hun taak om de democratie te beschermen.

Er waren ook een aantal mensen die kort het woord namen, waaronder artsen Alexander van Walraven en Berber Pieksma, Advocaat Meike TerHorst, vaccinatieslachtoffer Magdalena Djambo en Door Frankema.

Uiteindelijk kon een klein gedeelte van de mensen de stemming op de publieke tribune in het gebouw van de Eerste Kamer volgen. Er waren veel meer Kamerleden aanwezig bij de stemming dan bij het debat een week geleden. Dat is veelzeggend. Kennelijk komen een flink aantal politici niet voor het debatteren over inhoudelijk belangrijke zaken die hen mogelijk aan het denken zullen zetten en nopen tot meer onderzoek, maar wel om even snel te stemmen. Nog steeds is er verwarring onder Kamerleden en wordt er een laatste poging gedaan om de stemming uit te stellen.

De denktank heeft niet alleen belangrijke informatie van de bevolking weggehouden, maar ook van de rechterlijke macht, politici, medici etc. We zijn in een collectieve psychose terecht gekomen, en deze stemming weerspiegelt dat. Hoe kunnen Eerste Kamerleden – wiens taak het is om de democratie te beschermen – vóór stemmen om zichzelf daarmee buiten spel te zetten?

De onderliggende context is natuurlijk dat deze wet zal leiden tot het overdragen van de politieke macht aan de WHO. Vandaag is de eerste tranche (versie) aangenomen en er komt nog een tweede en derde tranche en het ligt er duimendik bovenop dat de WHO het steeds meer voor het zeggen zal krijgen. Toevallig kondigde de directeur generaal van de WHO Tedros Gebreyesus op 23-05-23 op de vergadering van het World Health Assembly (het besluitvormend orgaan van de WHO) aan dat de planeet klaar moet zijn voor een ziekte die nog dodelijker is dan Covid-19. Hij baseert zich hierbij op… zijn glazen bol?

Al met al een verdrietige en historische dag. Het is een kwestie van tijd en we zitten weer in een Lockdown.