Hoe Google uw denken kan beïnvloeden – ongemerkt, onverantwoordelijk en onverbiddelijk

door | 29 aug 2019 | Overig

De Stichting Vaccinvrij heeft recentelijk ervaren dat het mogelijk is om op bijna alle zoekwoorden (behalve Vaccinvrij) in Google naar beneden te kelderen van pagina 1 naar 10 of nog lager. En het probleem gaat nog veel verder dan wij konden bevroeden.

Google manipuleert actief het denken en het gedrag van zijn gebruikers. De Google ‘zoekmachine’ maakt het voor gebruikers lastig, of onmogelijk, om natuurlijke alternatieven te kunnen vinden voor medische behandelingen en om kritische informatie te vinden met betrekking tot de veiligheid en de werkzaamheid van vaccins. De door de consument ingetypte zoekwoorden worden beïnvloed via het Search Engine Manipulation Effect (SEME). Dit is misschien wel het belangrijkste effect op menselijk gedrag dat ooit is ontdekt, en het beïnvloedt het denken en handelen van miljarden mensen over de hele wereld. De ongemakkelijke, onvoorstelbare en onacceptabele realiteit is kennelijk dat de massa gemakkelijk door het bedrijfsleven in een bepaalde hoek te drukken valt.

SEME is zo krachtig dat een onderzoek uit 2015 dat voorkeuren van stemmers evalueerde – uitgevoerd door Epstein et al. – ontdekte dat bevooroordeelde zoekmachine-resultaten de voorkeuren van zoekende kiezers die nog niet hadden besloten op wie zij gingen stemmen met 20 procent konden verschuiven. Uit onderzoek van Epstein en zijn collega is zelfs gebleken dat SEME van Google mogelijk een bepalende factor is geweest in een kwart van de recente verkiezingen ter wereld.

Wij hebben voor u het onderstaande filmpje vertaald. Censuur en manipulatie betekent in feite het einde van een gezonde democratie. Dit filmpje geeft een duidelijke uiteenzetting over hoe het denken en gedrag van de (wereld)bevolking, zonder dat de mensen het in de gaten hebben, wordt gestuurd. En of SEME nu ten behoeve van verkiezingsresultaten of vaccinatiekeuzes wordt ingezet (hierover zullen wij u later nog meer berichten), maakt niet zo veel uit. SEME is een techniek die door Google wordt misbruikt om haar eigen belangen te behartigen.

Wij tonen u eerst het filmpje zodat u het principe van SEME kunt begrijpen. Daarna leest u in een notendop hoe Google verstrengeld is geraakt met de farmaceutische industrie. De consequenties hiervan hebben wij ondervonden.

De achtergrond in een notendop

Google, ‘s werelds meest gebruikte internetzoekmachine, heeft zichzelf opnieuw gestructureerd. Google zelf en zijn vele dochterondernemingen zijn ondergebracht in een overkoepelende onderneming genaamd Alphabet.

Twee dochterondernemingen zijn gericht op geneeskunde en werken samen met de machtigste farmaceutische bedrijven ter wereld die vaccins ontwikkelen en op de markt brengen.

Divisies van Google zijn diep binnengedrongen in de farmaceutische wereld, en het is niet verwonderlijk dat eigenbelang van het bedrijf de onafhankelijkheid van Google als zoekmachine in gevaar brengt.

Greenmedinfo

Greenmedinfo is een organisatie die is opgezet om reguliere wetenschappelijke onderbouwing van natuurlijke medische behandeling toegankelijk te maken voor de consument, en zij heeft inmiddels meerdere artikelen aan de censuur van google en SEME gewijd.

Voor meer informatie ga naar:

‘Health Websites that Have Been Crushed by Google’s Censorship (and those crushing it)’ – Joe Cohen

‘Gates Foundation Funded “Fact-Checker” (POLITIFACT) Censors GreenMedInfo on Facebook for Reposting Accurate Vaccine Meme’ – Sayer Ji

‘INVESTIGATION: Google Manipulates Search Suggestions To Promote Pharma, Discredit Natural Health’ – Sayer Ji

‘Google Takes Position in Controversial Vaccine Safety Debate’ – Sayer Ji

‘How Google Uses Mind Control Tactics To Promote Pro-Vaccine Industry Propaganda’ – Sayer Ji

Over de auteur: Door Frankema is moeder van twee ongevaccineerde kinderen, schrijfster van het boek: ‘Vaccinvrij – ouders, artsen en wetenschappers over vaccins en vaccinvrij opgroeien’, en initiatiefneemster van de Stichting Vaccinvrij.

Ondertiteling: Sietske Hoogenboom voor Vaccinvrij. Sietske is moeder van twee ongevaccineerde kinderen, en maakt deel uit van ons vertaalteam.