Over het criminaliseren van wetenschappers die klokkenluiders zijn – een interview met Judy Mikovits

door | 20 dec 2018 | Farmaceutische industrie, Wetenschap

De wetenschap is vóór vaccins, en anders is het ‘achterhaald’? En wetenschappers die met onafhankelijk wetenschappelijk aantonen dat vaccineren niet veilig is, verstoren de ‘consensus’ en moeten in diskrediet worden gebracht?

De vier grote multinationals die de wereldwijde vaccinmarkt in handen hebben; Merck, Pfizer, Glaxo-Smith-Kline en Sanofi-pasteur geven allemaal vele malen meer geld uit aan marketing dan aan wetenschappelijk onderzoek. De (reclame)boodschap ‘het is veilig’ wordt constant herhaald, maar het wetenschappelijk bewijs dat farmaceutische bedrijven hiervoor zouden moeten hebben is niet openbaar en toegankelijk voor de consument. Met andere woorden: het is niet te vinden, en we moeten maar aannemen dat het er is.

Bestaat het eigenlijk wel? IS het veilig wat we doen? Zelfs de ‘consensus’ hierover is een marketingtruc. Wetenschappers zijn het niet met elkaar eens, maar wetenschap die ingaat tegen het ‘vaccineren-is-veilig’ dogma krijgt geen platform in de media, en de carrière en zelfs persoonlijk leven van de betreffende wetenschappers staat onder druk. In het onderstaande interview vertelt Judy Mikovits hoe zij in de gevangenis belandt omdat zij niet bereid is haar onderzoeksresultaten ‘aan te passen’.

 

 

(ondertiteling kunt u rechtsonder in het scherm aanzetten)
 

 

 

 

 

 

Over de auteurs:
Door Frankema is initiatiefneemster van de Stichting Vaccinvrij
Mara Gabriëlle maakt deel uit van het vertaalteam van de Stichting Vaccinvrij

WELKOM

De informatie op dit blog is onderbouwd met officiële bronnen. De bronnen staan onder de betreffende blogs; iedereen die dat wil kan ze controleren of bestuderen.

In de reguliere voorlichting ontbreken veel specifieke bronnen en relevante informatie. Deel daarom dit blog in uw netwerk.

MELD U AAN VOOR DE NIEUWSBRIEF

Steun ons

Met uw steun kunnen we:

  • de site onderhouden en uitbreiden
  • de PR verbeteren zodat we meer mensen bereiken
  • professionele ondersteuning aantrekken: bijvoorbeeld  voor vertaling, of juridische adviezen
 
Help ons zodat wij u kunnen helpen.
 
Share This