Eerste Kamer – luister naar het volk! – Frank Ruesink en betogers in stemmige bijeenkomst

door | 20 mei 2021 | COVID-19 ziekte

Op 25 mei gaat de Eerste Kamer stemmen over de “tijdelijke” wet Corona-toegangsbewijzen. Op de website van de Eerste Kamer staat hierover het volgende:

“Met dit wetsvoorstel worden de tijdelijke bepalingen uitgebreid met de mogelijkheid om bij het treffen van maatregelen ter bestrijding van de epidemie van covid-19 regels te kunnen stellen over het tonen van een testbewijs waaruit blijkt of er op het moment van afname van de test een infectie was met het coronavirus.” – Eerste Kamer1

Dit wetsvoorstel houdt in de praktijk in dat iedereen die deel wil nemen aan het maatschappelijk leven: uitgaan, sport- en jeugdactiviteiten, culturele instellingen, evenementen, restaurants en overige horeca etc. een bewijs moet laten zien dat hij of zij gezond is. En dit geldt niet alleen voor alles wat leuk is, maar ook voor het fysiek aanwezig mogen zijn op het middelbaar beroepsonderwijs (mbo) en het hoger onderwijs (ho).

De overheid is zich ervan bewust dat het testbewijs grondrechten aantast:

“Het verplichten van een testbewijs raakt grondrechten, waaronder het recht op lichamelijke integriteit en het recht op privacy. Voor een beperking van deze rechten door de overheid is een wettelijke basis vereist.” – Eerste Kamer1

De reden data deze wet er “moet” komen is dus omdat dit de manier is om legaal grondrechten van de bevolking af te nemen.

Wij willen dit niet!

De bewuste bevolking heeft goed in de gaten dat als de “tijdelijke” wet Corona-toegangsbewijzen wordt aangenomen dit het einde is van de democratie. Tijdens een bijeenkomst die door Frank Ruesink werd georganiseerd waren alle deelnemers in het zwart gekleed – om dit nog eens goed te benadrukken.

De deelnemers hadden zich verzameld op het plein in Den Haag om de leden van de Eerste Kamer aan te sporen om tegen de wet te stemmen.

De onderstaande link gaat naar een video-verslag dat Frank Ruesink op zij facebook pagina deelde. Het is de moeite waar om er doorheen te scrollen om iets mee te krijgen van deze bijeenkomst waarin De sprekers, onder andere Frank Ruesink en Mordechai Krispijn direct vanuit hun hart de woorden lieten stromen.

Er werd gezongen en alle namen van de 75 Eerste Kamerleden werden opgenoemd om ze letterlijk persoonlijk aan te spreken op hun verantwoordelijkheid.

Het leven is meer dan Corona – de vrijheid en gezondheid van de Nederlandse bevolking staat op het spel.

U kunt nog steeds uw stem laten horen door een brief te schrijven naar de Kamerleden. Meer info: https://stichtingvaccinvrij.nl/mail-aan-de-eerste-kamer-over-de-tijdelijke-wet-corona-toegangsbewijzen/

Om naar de het video-verslag te gaan – klik hier: https://www.facebook.com/fruesink/videos/10222953880467522/