We hebben een jaar respijt – Afrikaanse en BRICS-landen stemmen tegen controversiële machtsovername WHO

door | 1 jun 2022 | COVID-19 vaccin, COVID-19 ziekte, WHO

Zoals de meesten van u weten, heeft de World Health Assembly (besluitvormingsorgaan van de WHO) zich recentelijk gebogen over de 13 controversiële wijzigingsvoorstellen van president Joe Biden op de ‘International Health Regulations’, waar alle 194 lidstaten van de WHO zich achter zouden moeten scharen. Ook Ernst Kuipers was als vertegenwoordiger van Nederland aanwezig bij de besprekingen die van 22-28 mei in Genève, Zwitserland hebben plaatsgevonden.

Officiële afgevaardigden van grote mogendheden als Australië, het VK en de VS spraken hun steun uit voor de wijzigingen en drongen er bij andere staten op aan om samen met hen de soevereiniteit van hun land weg te geven.

Het eerste teken dat het de globalisten niet voor de wind zou gaan, kwam echter op woensdag 25 mei, toevallig ook de Dag van Afrika.1

Botswana las een verklaring voor namens de 47 AFRO-leden, waarin stond dat zij collectief hun steun zouden onthouden aan de “hervormingen”, waarover veel Afrikaanse leden zich grote zorgen maakten.

Verscheidene andere landen hadden ook hun bedenkingen bij de veranderingen en zouden deze evenmin steunen. Hiertoe behoren Brazilië, Rusland, India, China, Zuid-Afrika, Iran en Maleisië. Met name Brazilië zei dat het de WHO liever zou verlaten dan toe te staan dat zijn bevolking aan de nieuwe wijzigingen wordt onderworpen.1

Uiteindelijk werden de WHO en haar welvarende medestanders gedwongen de wijzigingsvoorstellen in te trekken. Maar zij hebben het nog niet opgegeven – verre van dat. Op hun verzoek werd een nieuwe werkgroep bijeengeroepen om “technische aanbevelingen te doen over de voorgestelde wijzigingen”, die samen met het pandemie-verdrag opnieuw zullen worden ingediend op de 77e bijeenkomst van de Algemene Vergadering Volksgezondheid in 2024.

De Republikeinen hebben in de VS zelf ook veel tegengas gegeven en een aantal van hen heeft nieuwe wetsvoorstellen ingediend die het Congres en de Senaat van de VS de bevoegdheid geven om alle WHO-mandaten of -richtlijnen die in het kader van internationale overeenkomsten worden uitgevaardigd, terzijde te schuiven.

Eén wetsvoorstel, “No WHO Pandemic Preparedness Treaty Without Senate Approval Act” genaamd, heeft 15 mede-indieners en werd donderdag in de Senaat ingediend door de Republikeinse senator Ron Johnson, die zei: “Over de soevereiniteit van de Verenigde Staten valt niet te onderhandelen”. Het is een nee, punt.1

Ook in Nederland hebben de wijzigingsvoorstellen voor de nodig onrust gezorgd. De plannen waarbij de WHO de macht naar zich toetrekt om niet alleen de volgende pandemie uit te kunnen roepen, maar ook alle landen ter wereld zou kunnen aansturen wat betreft hun respons op de pandemie zou het einde betekenen van onze nationale soevereiniteit. De WHO zou in principe een wereldmacht worden.

Een petitie van Indepen haalde bijna 70.000 handtekeningen op, maar hoe onvoorstelbaar is dit – niemand van de regering wilde hem in ontvangst nemen. Uiteindelijk deed Wybren van Haga dat.

“Zelfs met ruim 67.000 handtekeningen weigert de Commissie van VWS onze petitie in ontvangst te nemen. Gelukkig waren de partijen BVNL, FVD, PVV en BBB, die onze democratie wel hoog hebben zitten, wel bereid onze petitie op 24 mei jongstleden in ontvangst te nemen in de Tweede Kamer.”

Kuipers heeft bevestigd dat er niets is ondertekend

Hoe de beslissing tot stand gekomen is dat Nederland iets zou gaan ondertekenen, en wat dat dan precies zou zijn is allemaal in diepe nevelen gehuld. Het gevoel dat wij erbij hebben is dat ze in het geheim door hebben willen pakken – net zoals destijds het Vaccine Action Plan achter de rug van de bevolking is ondertekend met alle consequenties van dien. Maar dit keer is het niet gelukt. En Kuipers heeft dit, op een vraag van Caroline van der Plas, moeten bevestigen.

Kunnen we nu achterover hangen? Nee natuurlijk niet! Ook de Europese Digitale Identiteit hangt ons nog boven het hoofd, en we zijn ook nog ‘pilotland’ voor de ‘Know Traveler Digital Identity’.

Informeer uzelf alstublieft. We moeten beide koste wat het kost zien te voorkomen!

• Artikel: World Economic Forum noemt Canada en Nederland als partners voor een wereldwijd digitaal identiteitsbewijs voor reizigers

• Pagina: Europese Digitale Identiteit

Bron:
1. https://www.onenation.org.au/who-forced-into-humiliating-backdown

Over de auteur: Door Frankema is moeder van twee ongevaccineerde, inmiddels volwassen kinderen, schrijfster van het boek ‘Vaccinvrij – ouders, artsen en wetenschappers over vaccins en vaccinvrij opgroeien’, en initiatiefneemster van de stichting Vaccinvrij.