Eindejaarsbrief aan alle bezoekers van stichtingvaccinvrij.nl en leden van de facebookgroep vaccinvrij

door | 19 dec 2019 | Overig

Het afgelopen jaar is een bewogen jaar geweest, dat zal niemand van u zijn ontgaan. Voordat ik u onze beste wensen wil doen toekomen, wil ik u kort duidelijk maken waarom wij bepaalde taken hebben laten liggen.

We werken met een klein team en zijn het afgelopen jaar zo hard aangevallen – zelfs van binnenuit – dat ik dankbaar ben dat we in staat zijn geweest om te blijven staan. Ik zal u de details besparen, maar het was zwaar, niet in de laatste plaats vanwege de enorme hoeveelheid werk.

Naast ‘algemene taken’ zoals het verzamelen en onderzoeken van bergen informatie; het modereren van facebook; het schrijven van de wekelijkse nieuwsbrief; het ondersteunen van ouders die de problemen ondervinden van het vaccinatiebeleid; het onderhoud van de website; de contacten met collega-organisaties; het raadplegen van deskundigen en ga zo maar door, hebben we meerdere keren per brief of middels gesprekken contact gehad met het ministerie van VWS, het RIVM, het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen, en het LAREB. Dit zijn tijdrovende processen geweest.

We hebben de lastige keuze moeten maken om onze prioriteit – het verstrekken van goed onderbouwde, controleerbare informatie – ook daadwerkelijk als prioriteit te blijven uitvoeren, helaas tot op zekere hoogte ten koste van allerlei andere zaken die vertraging opliepen. Simpelweg vanwege een gebrek aan tijd.

We zijn gigantisch blij om te zien dat er het afgelopen jaar duizenden zichtbare en onzichtbare handen zijn geweest die geholpen hebben met het streven om de andere kant van het vaccinatieverhaal naar buiten te brengen.

• Alle mensen die onze nieuwsbrief lezen; de artikelen verspreiden in hun netwerk; onze flyers verspreiden; het gesprek aangaan met CB-artsen, leidsters van kinderdagverblijven, vrienden, buren, collega’s en meer – u heeft verschil gemaakt!
  • Alle mensen die het afgelopen jaar brieven hebben geschreven naar kranten, CB-artsen, beleidsmakers, Tweede Kamerleden en politici – u heeft verschil gemaakt!
  • Alle mensen, die totaal los van Vaccinvrij op een volhardende en gestructureerde manier zich ingezet hebben, met prachtige en opzienbarende acties – u heeft verschil gemaakt!
  • En alle mensen die gedoneerd hebben aan de stichting Vaccinvrij – heel erg bedankt! Mede door u kunnen wij verschil maken!

Met de donaties hebben wij kosten kunnen dekken voor de adviezen van deskundigen tot het betalen van postzegels. Van broodnodig tot banaal, een stichting en haar werkzaamheden brengen kosten met zich mee.

Voor de donateurs van de billboardactie het volgende. Een deel van het geld is besteed aan een billboard. Een ander deel staat nog op de rekening van de stichting en ik zal u over het vervolg van deze actie in het komende jaar berichten.

Deze nieuwsbrief is de laatste nieuwsbrief van dit jaar. De prioriteit voor u is waarschijnlijk om op een prettige manier afscheid te nemen van 2019. En wij willen graag de gelegenheid hebben om een aantal dringende zaken af te handelen en net zo dringende zaken voor te bereiden.

Het volgend jaar gaan we er weer voor de volle 100% tegenaan om de doelen van de Stichting Vaccinvrij te verwezenlijken: het verstrekken van transparante informatie en het behoud van een vrije vaccinatiekeuze. Wij zullen uw donaties en hulp meer dan nodig hebben! En begin 2020 zullen we u berichten waarom en waarvoor.

Er resten mij nog twee dingen:

Ten eerste het team van Vaccinvrij te bedanken. Nogmaals, wij zijn een klein team en staan onder grote druk. Niet alleen vanuit het veld, maar ook door de hoge eisen die wij aan ons werk stellen. Het is fantastisch om met jullie dit werk te mogen doen!

En als laatste, maar daarom niet minder belangrijk: een wens vanuit ons hart naar u allen:

Moge deze kerst en het uiteinde van 2019 u vervullen met vreugde en dankbaarheid.

Wij ‘ontmoeten’ u graag weer op de website en in de facebookgroep in 2020!

Stichting Vaccinvrij