Keuzevrij bij mij – platform voor aanbieders waar iedereen altijd welkom is

door | 14 mei 2021 | Overig

Stevenen af we op een tweedeling in de samenleving? Waarbij niet-gevaccineerde, niet-geteste mensen tweederangsburgers worden, die geen toegang meer hebben tot winkels, restaurants, festivals, sportwedstrijden, culturele evenementen, vakanties en vliegreizen?

Niet als het ligt aan Olaf Weller, oprichter van een nieuw initiatief: KEUZEVRIJBIJBMIJ. Dit is een platform dat bedrijven en mensen bij elkaar brengt – zonder onderscheid. “Voor iedereen die vrij wil blijven kiezen en eigen keuzes wil maken over hoe hij of zij met zijn lichaam omgaat.”

De therapeuten, kappers, tandartsen, restaurants, winkels, vakantieverblijven, enzovoort, die zich bij KEUZEVRIJBIJBMIJ aansluiten dragen daarmee een simpele boodschap uit, zegt Weller: “Bij ons is iedereen welkom.”

Olaf Weller zette eerder het succesvolle platform ADEMVRIJBIJMIJ op. Daarop kunnen dienstverlenende bedrijven aangeven dat mensen die geen mondkapje kunnen dragen bij hen welkom zijn. Zo’n 1500 bedrijven zijn daar al bij aangesloten.

KEUZEVRIJBIJBMIJ moet veel groter gaan worden. Het streven is om nog dit jaar 100.000 leden te werven (inclusief ‘consumenten’). Op termijn wil Weller naar 1 miljoen leden. “Hoe meer leden we hebben, hoe meer we kunnen doen. Vraag en aanbod bij elkaar brengen. Vacatures. Samen projecten opzetten.”

Dat er van zijn initiatief uiteindelijk ook een politiek signaal kan uitgaan, is mogelijk, maar het is voor Weller geen doel. “Voor de samenleving die wij opzetten hebben we geen politiek nodig.”

Crowdfunding

Keuzevrijbijmij is gestart met een crowdfunding. Met de opbrengsten bouwen ze het platform en gaan ze direct aan de slag met het werven van aanbieders in het hele land. Zodra het platform gereed is en er voldoende aanbieders op staan gaan ze het ook landelijk promoten.

De kosten van de bouw van het platform zijn eenmalig. Het onderhoud en continu doorvoeren van verbeteringen bekostigen we straks door de inkomsten van de aangesloten aanbieders en vaste donateurs.

Het digitale platform is pas de eerste stap, want we gaan samen ook nieuwe initiatieven ontplooien die bijdragen aan een vrije en menselijke samenleving.

Help u om dit platform mogelijk te maken? Steun KEUZEVRIJBIJBMIJ